Knižní recenze - V. Roth: Divergence

Originální název: Divergent

Autorka: Veronica Roth

Žánr: sci-fi

Rok vydání: 2012

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 344

O ČEM KNIHA JE: Kniha popisuje příběh Beatrice Priorové, která žije v Chicagu budoucnosti. Město je obehnáno plotem a společnost je rozdělena do 5 frakcí - Odevzdaní, Upřímní, Neohrožení, Sečtělí a Mírumilovní. Beatrice s bratrem Calebem patří k šedým myším - Odevzdaným. Každý rok se musí šestnáctiletí občané města rozhodnout, do jaké frakce budou patřit po zbytek svého života. K tomu jim má pomoci i jakýsi test jejich schopností. Tento test však Beatrice přesvědčí, že není tou, za jakou se považovala. Beatrice je totiž divergentní. Jak později zjistí, je pro některé občany města nebezpečná, tudíž nežádoucí. Beatrice se nakonec rozhodne, že svůj život nechce strávit jako šedá myš a stane se Neohroženou. Při výcviku v neohroženosti si změní jméno, začne si říkat Tris a zamiluje se do mladíka, který si říká Čtyřka. Společně musí čelit větším nástrahám, než si dokázali představit.

MŮJ NÁZOR: Tuto knižní sérii jsem si nechala koupit k Vánocům před 2 lety. Trvalo rok, než jsem se dostala k přečtení první knihy. Absolutně nechápu, proč jsem tak dlouho čekala?! Kniha se četla jedním dechem. Kdybych nemusela do práce, strávila bych u jejího čtení klidně celé dny. V knize nechybí romantika ani napětí a zajímavé zvraty. Tuto knihu rozhodně doporučuji, je to jedna z nejlepších knih, jaké jsem kdy četla. Tato knižní série se dokonce již dočkala svého filmového zpracování. Musím však říct, že kdybych nečetla knihu, film bych asi nepochopila tolik, jako když jsem knihu četla, a tudíž jsem znala všechny souvislosti. ;)

HODNOCENÍ: 95 %