Z deníku knihomolky - knižní TAG - This or that?

Ahoj!

Dnes jsem si pro vás připravila knižní TAG - This or that? Otázky se týkají knih. Zajímá tě, jaké knihy preferuji? Pojď se na to mrknout. ☺

Kniha vs. audiokniha?
Já osobně preferuji rozhodně klasickou knihu. Jedna z věcí, které na knihách miluji, je totiž jejich vůně. Miluji, jak kniha voní novotou, když si ji koupím. :) Klasické knize se podle mě nic nevyrovná. Audioknihy používám pouze při výuce ve škole, protože si daný příběh můžou poslechnout všichni žáci.

Próza vs. poezie?
Miluji básně, ne, že ne... Jedním z mých oblíbených žánrů jsou balady. Prostě Kytice Karla Jaromíra Erbena je mojí "srdcovkou". ♥ Miluji tu knihu, dokonce jsem o ní mohla povídat u dvou státních závěrečných zkoušek, protože jsem si na bakalářském i navazujícím magisterském studiu vytáhla stejnou otázku. ☺ Ale musím říct, že víc než poezii miluji prózu. Miluji knihy, které mě dokáží zaujmout svým příběhem.

Hardback vs. paperback?
Oboje má určitě své výhody. Hardback je díky své pevné vazbě odolnější vůči nárazům, paperback je díky své konstrukci zase o něco lehčí, co se váhy týče. Já však upřednostňuji hardback, nesnáším totiž u paperbacku, jak se ohýbají listy a vazba.

Tlustá kniha vs. hubená kniha?
Jak definovat tlustou nebo hubenou knihu? Co už je kniha tlustá? Asi záleží na jednotlivcích, každý považuje za tlustou knihu něco jiného. Já osobně preferuji knihy kolem 250 - 400 stránek. Někomu se to může zdát moc, někomu málo. Každopádně už mám za sebou i knihy o 650 stránkách. ☺ Myslím, že preferuji knihy tlusté.

Vlastní kniha vs. kniha z knihovny?
Jsem sběratelka, takže upřednostňuji spíše vlastní knihy, ale rozhodně nejsem ten typ člověka, který by nechodil do knihovny. Knihovnou rozhodně nepohrdnu. ☺

Tiché čtení vs. hlasité čtení?
Jednoznačně tiché čtení. Rozhodně si nemusím číst nahlas. Nahlas čtu pouze ve škole, když předčítám svým žákům nějakou ukázku, kterou nemají v čítance.

Čtení v klidu domova/knihovny vs. čtení kdekoliv?
Někdo má radši čtení v klidu domova, někdo preferuje knihovnu. Já jsem však člověk, který čte naprosto všude. Knihu tahám s sebou v kabelce téměř neustále. Čtu občas i za chůze, čtu cestou autobusem do práce a z práce, čtu ve vlaku. Jasně, nejvíc čtu doma, ale pokud můžu, čtu rozhodně i jinde. Když jsem třeba v knihkupectví a prolézám knižní novinky, přečtu si třeba 10 stránek knihy, abych věděla, do čeho jdu. :)

Ich-forma vs. er-forma?
Jsem jednoznačně pro ich-formu. Proč? Ráda se do hlavní postavy při čtení vcítím a v podstatě prožívám její život. Každopádně nezavrhuji ani er-formu, kterou je psána například moje milovaná série Harryho Pottera. ♥

Záložka vs. kousek papíru?
Snažím se používat záložky. Občas se mi však stane, že záložku, prostě někam založím. Oh, jak nečekané, když záložka slouží k zakládání, že? :D Každopádně ji občas založím tak důkladně, že už ji pak nemůžu najít. Takže se občas stane, že si knihy zakládám třeba jízdenkami z autobusu či vlaku.

Český autor vs. zahraniční autor?
Je mi to celkem jedno. V mé knihovně však převládají zahraniční autoři, protože mě prostě jejich knihy vždycky nějakým způsobem zaujmou, ať už se jedná o poutavou obálku, parádní název... Ze zahraničních autorů miluji třeba styl psaní J. K. Rowling a V. Roth.

Série vs. samostatná kniha?
Velmi těžká otázka. Rozhodně neodsuzuji ani jedno. Každý příběh má něco do sebe, ale zatím mě hodně baví různé knižní série, takže bych si asi vybrala sérii.

Napětí vs. romantika?
Tak tohle je ještě těžší otázka. :D Miluji knihy, ve kterých se snoubí všechno. Rozhodně miluji napětí, ráda si přečtu knihu, ve které dochází k nějakým nečekaným zvratům, ale zároveň miluji i knihy s prvky romantiky. Takže bych spíš řekla, že spojením obojího vznikne ideální kniha pro mě. ☺


Andy's diary

7 komentářů:

  1. S tou vůní to mám stejně! Miluju nově koupené knížky! Miluju vlastně vůni všeho nového! :D Já si vybírám žánr podle nálady, někdy mám náladu na tajemnou detektivku a někdy zase na pořádnou slaďárnu. Opravdu, někdy ani sama nevím, co jsem si to koupila! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super článok, tiež rada čítam, no v poslednej dobe ani nie je moc čas.
    Na mojom blogu prebieha giveaway, tak ťa srdečne pozývam!:)
    http://lifebyvan.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Super článok! :) U mňa určite vedie kniha klasická a tiché čítanie, ostatné mi je všetko úplne jedno. Raz si prečítam svoju knihu, raz požičanú, raz paperback, raz tvrdú väzbu, raz je knižka hrubá, raz tenká, raz román, raz scifi či detektívka :))

    OdpovědětVymazat
  4. Skvelý TAG, aj ja si rada čítam potichu, len keď sa učím, musím nahlas. :D

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  5. super článek, v hodně věcech se shoduji :) a taky miluji, když si ke knížce můžu přivonět <3

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý TAG, já jsem tak nějak vysazená na zahraničí autory. Českým se vyhýbám obloukem, protože jsem zatím nenašla českého autora, který by psal příběhy dle mého vkusu a kvality.

    OdpovědětVymazat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥