Cvičme v rytme aneb Jak jsem začala chodit na K2hiking...

Krásný den! ☺

Dnešní článek bude o tom, jak jsem začala chodit na K2hiking. A co se v něm dozvíte? Odpovím hned na několik otázek:

  • Co je to K2hiking?
  • Proč jsem začala s K2hikingem?
  • Kolik lekcí už mám za sebou a jak často chodím cvičit?
  • Jaké byly první lekce? 
  • V čem mi K2hiking pomohl?
  • V čem chodím cvičit?
  • Cvičím ještě něco jiného?

CO JE TO K2HIKING?
K2hiking je sportovní aktivita ve fitku, při které se cvičí na mírně nakloněném páse. Hiking znamená v překladu "vysokohorská turistika", tudíž se jedná o aktivitu vycházející z nejpřirozenějšího lidského pohybu - chůze. Jedna lekce trvá celých 60 minut. Jedná se o řízenou aktivitu, kterou za doprovodu hudby řídí cvičitelka. Na páse se chodí (normálně i pozadu), běhá, cvičí jednoduché aerobní cviky, posiluje. Ke každému pásu patří dvě kilové činky.

PROČ JSEM ZAČALA S K2HIKINGEM?
Odpověď je vlastně strašně jednoduchá. Určitě spousta z vás ví, že mám dlouhodobě problém s nadváhou. Ano, je to tak. Každý jsme nějaký... Jeden takový, jiný makový... A já jsem prostě tlustá! Ono se není čemu divit, protože při mé výšce 163 cm je na mně vidět každé kilo. Na konci srpna jsem brouzdala po netu a na Facebooku na mě vyskočila stránka příbramského K2hikingu. Všechno jsem si prostudovala, řekla jsem si, že by mě to mohlo bavit a dala jsem si na FB status, kdo se mnou začne chodit cvičit. Ozvaly se mi dokonce tři kamarádky, a tak jsme začátkem září (přesně 4. 9. 2017) šly na první lekci.

KOLIK LEKCÍ UŽ MÁM ZA SEBOU A JAK ČASTO CHODÍM CVIČIT?
V současné době mám za sebou přesně 21 lekcí. Cvičit chodím 2x - 3x týdně. Chodím v pondělí od 17:00 se cvičitelkou Lenkou, pak ve středu od 18:15 s Lůcou. Když zůstávám doma a nejedu třeba k našim, chodím cvičit i v pátek od 17:15 se Šárkou. ☺ Všechny tři cvičitelky jsou super.


JAKÉ BYLY PRVNÍ LEKCE?
A jaké byly první lekce? To máte tak... Člověk, který nemá moc dobrou kondičku, je na tom fakt bídně. Každopádně když už jsem se odhodlala, že cvičit začnu, nebudu to vzdávat hned na začátku. První lekce byla s Lůcou. Lucka je mladá sympatická cvičitelka, která nám vše ochotně vysvětlila. První lekce byla náročná, ale strašně mě to bavilo, takže jsme se objednaly s Kač a Barčou na další hodinu. Hned na další lekci jsme si koupily permanentku na 20 vstupů, která se musí během 10 týdnů vychodit, což v našem případě není problém. Permice stojí 1400,- Kč, jeden normální vstup 100,- Kč, takže se to vyplatí. Ještě asi 4 další lekce byly dost náročné, ale tělo si pomalu začalo zvykat na pravidelný pohyb. Po pár lekcích jsem měla radost, když jsem dokázala běžet na celou písničku, kterou nám cvičitelka pustila.

V ČEM MI K2HIKING POMOHL?
Určitě se mi zlepšila kondička. Cvičení je dost náročné a vlastně celou dobu chodíme do mírného kopce na různé zátěže, takže se není čemu divit. Cítím se mnohem lépe a hlavně mi už nedělají takový problém kopce. Vždy jsem do kopce funěla jako lokomotiva, teď je to mnohem lepší. Dalším krásným bonusem je to, že jsem od začátku zhubla 5 kg. Samozřejmě tomu v poslední době napomáhá i hlídání jídla, ale cvičení to ještě podpořilo. Také se mi lehce zvedlo sebevědomí, a to hlavně díky skvělým cvičitelkám, které nás neuvěřitelně motivují a chválí. Před pár dny, když všechny "spolubojovnice" odešly do šatny, si mě k sobě zavolala cvičitelka Lucka a pochválila mě! Pane bože! Jsem neskutečně šťastná. Řekla mi: "Andrej, musím tě pochválit, jsi strašně šikovná." DĚKUJU MOC! To je ten největší hnací motor.




V ČEM CHODÍM CVIČIT?
Tak samozřejmě ve sportovním oblečení, že? Jak logické! Protože mám hodně velká prsa (ne, opravdu není co závidět, věřte mi!), nosím dvě podprsenky najednou. Jednu klasickou, přes ni druhou sportovní, aby vše zůstalo na svém místě. Sportovní podprsenku jsem si kupovala v F&F v Tescu a stála něco mezi 200 - 300,- Kč. Jinak cvičím v tílku a v legínách. Tílek mám pár z New Yorkeru (ta stála kolem 139,- Kč) a nějaká mám z Decathlonu (cena kolem 200,- Kč), legíny jsem si kupovala v F&F a v Lidlu (cena kolem 200 - 350,- Kč). Používám běhací boty Adidas (cena do 1000,- Kč).

CVIČÍM JEŠTĚ NĚCO JINÉHO?
Občas ano! ☺ Když je den, kdy nejdu na K2hiking, občas si zacvičím i doma. Jelikož mám doma rotoped, pustím si nějaký seriál, sednu na něj a třeba 30 - 60 minut šlapu. Potom si dávám ještě chvilku posilování na podložce - většinou dávám výdrž v planku ("prkno"), 30 leh-sedů a dřepy s kettlebellem. Jinak ještě občas chodím běhat, ale na to už je teď venku dost zima.

A co cvičíte vy? Máte nějaký tip na sportovní aktivitu? Hrňte do mě sporty, které vás baví a mohly by bavit i mě. ☺

Ještě jsem vám zapomněla říct, že zítra ráno jdu od 9:00 na dvouhodinový "maraton" K2hikingu! ☺ Tak mi držte pěsti, ať to přežiju!

Vaše Andy ♥

Andy's diary

4 komentáře:

  1. Doufám, že maraton zvládneš! Nebo jsi úspěšně vzládla :) Já cvičím posilování doma :) Bez činek, jen s vlastní váhou. TAké mě v zimě baví plavání. V létě je to kolo a kolečkové brusle :) A samozřejmě celorocně výlety - i s výšlapy na rozhledny a tak :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maraton byl skvělý! :) Tak to je taky mazec, dáváš si taky pěkně do těla. :)

      Vymazat
  2. Andy, urcite zkus plavani sem tam. Kdyz te boli svaly nebo zada ze cviceni,tak je to paradni uvolneni a i to velmi pekne tvaruje postavu 😊 musim rict, ze jsi me nakopla k tomu, abych konecne zase po 2 mesicni pauze zacala neco delat 😂😊 preju silnou vuli a hlavne, ikdyz bude nejhur, tak to nevzdavej 😊👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, díky! :) :-* Plavání možná později - chápej - až bude postava na to ukazovat se v plavkách. :D

      Vymazat

Ahoj. :) Děkuji za každý milý komentář. ♥