Knižní recenze - R. Riggs: Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Autor: Ransom Riggs

Žánr: fantasy / horor

Rok vydání: 2012

Nakladatelství: Jota

Počet stran: 358

ANOTACE: Tajemný ostrov. Opuštěný sirotčinec. Zvláštní sbírka velice podivných fotografií. Strašidelný příběh jako dělaný pro Tima Burtona.
To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, nezapomenutelném románu, kde děj a děsivé fotografie přináší jedinečný čtenářský zážitek. Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak – i když to zní jako něco nemožného – jsou možná stále naživu.
Fantasy doprovázená strašidelnými starými dobovými fotografiemi, při které běží mráz po zádech. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti zaujme dospělé, teenagery a všechny, kdo mají rádi temná dobrodružství.

O ČEM KNIHA JE: Příběh vypráví o Jacobovi, kterému jeho dědeček Abraham Portman vyprávěl od dětství příběhy o sirotčinci a podivných dětech, které v něm žily. Dědeček vyprávěl příběhy o dívce, která uměla létat, o chlapci, uvnitř jehož těla bydlely včely, o dvou sourozencích, kteří dokázali nad hlavu zvednout obrovský balvan a o spoustě dalších podivných dětí. Jacob rád dědečkovy příběhy poslouchal a snil o tom, že jednou bude cestovatelem - badatelem. Jednoho dne však přišel dědeček o život a Jacob mu slíbil, že se vydá na ostrov, kde se sirotčinec nachází. S otcem odjíždí a snaží se sirotčinec prozkoumat. Během bloumání domem odhaluje skutečnost, že děti nezemřely, ale žijí v domě v časové smyčce, při níž se opakuje vždy jeden den. Jacob se s dětmi spřátelí a musí udělat vše pro jejich záchranu před obávanými netvory.

Právě když jsem se smířil s tím, že můj život bude obyčejný, začaly se dít neobyčejné věci. První z nich způsobila hrozný šok, a jako všechno, co vás změní jednou provždy, rozdělila můj život na dvě poloviny – na Předtím a Potom.

MŮJ NÁZOR: Kniha byla celkem čtivá, i když to vlastně byla taková "fantasmagorie", jak by řekla moje mamka a babička. :) Autor píše velmi čtivým způsobem, líbily se mi jednotlivé charaktery postav i jejich nadpřirozené schopnosti. Všechno bylo navíc doplněno krásnými dobovými černobílými fotografiemi. Fotografie působí ponuře a mají v sobě takové "tajemno", takže dokreslují atmosféru knihy. Téma knihy se mi celkem líbilo, hlavně to vracení v čase, musím však říct, že mě víc bavila první polovina kniha. V té druhé se začaly vyvíjet situace, které byly až moc přitažené za vlasy. Bylo to všechno takové zmatené a bylo trošku vidět, že se jedná o autorovu prvotinu. Třeba druhý díl překvapí víc. ;)

„To jsou zase ti proklatí skopčáci!“ zavrčela Oliva a zabušila pěstičkou do stolu, nepochybně napodobovala nějakého naštvaného dospělého člověka. Pak jsem zaslechl něco jako zvuk bzučáku přicházející odkudsi zdálky, když vtom mi došlo, co se děje. Byla noc třetího září 1940 a za malý okamžik spadne z oblohy bomba a udělá v domě obrovskou díru. Ten bzučák byla siréna ohlašující nálet, která se ozývala z hor.

HODNOCENÍ: 80 %

Srovname.cz vám poradí, kde nakoupíte knihu Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti nejlevněji.